Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Zámecké skleníky v Náměšti
Centrum Nová Palmovka
Motorest Gabro Petrov nad Desnou
Pavlačový dům Šámalova 87
Statek Hruškovice
Loučná nad Desnou (žzast a výhybna)
Velké Losiny zámek (žzast)
Železniční trať Moravské Budějovice – Jemnice
Tržnice na Cejlu
Pavlačový dům Cejl 36
Fotka

Vlečka Jaroměř - Tonus, Jaroměř


Faktografie

Vystavěna:?
Ukončení provozu:?
Číslo vlečky: 4231
Délka:
Vlečka stále čeká na vložení informací. Pokud o ní něco víte, prosím napište nám do komentáře pod článkem.

Článek na dané téma si můžete přečíst rovněž na serveru Správným směrem.cz

Článek ze dne 1. 5. 2014 byl naposledy upraven dne 1. 5. 2014 a zobrazen celkem 20386×, naposledy dne 8. 10. 2025 v 6:11.

Texty na téma Vlečka Jaroměř - Tonus, Jaroměř

Zpět | Nahoru

Katalog vleček
Téma:
Katalog vleček
Seznam železničních vleček Katalog je souborem dokumentací k existujícím a zaniklým vlečkám a průmyslovým drahám v českých zemích i zahraničí. Vzhledem …

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:


Autor: Karel ŠípekČas: 8. 2. 2017, 21:14
Vlečka uváděná jako Jaroměř-Tonus ve skutečnosti byl určena
pro n.p. ZAZ koželužna Jaroměř s vyústěním v Lužinách, po železničním náspu byla přistavena ještě jedna kolej od nádraží Jaroměř přes vidadukt Husovy ulice a malý průchod právě do Lužin - od tohoto průchodu byl pozvolný sjezd dolů do Lužin, kde měla (a vyrostla) kotelna na hnědé uhlí. Bohužel při první jízdě lokomotivy s vagony naloženými uhlím nebylo možné pro přílišný sklon již vycouvat zpátky na onen železniční násep. Totálně špatná investice, budováno bylo v letech 1962-1963, autor těchto řádků se právě kvůlivá této vlečce musel z Lužin odstěhovat. Kotelna stojí a funguje, taktéž jsou tam průmyslové budovy dnešního Tonusu.



Stránka: